Monday, July 18, 2011

DARI MOVIE "KETIKA CINTA BERTASBIH " KE DRAMA "KETIKA CINTA BERTASBIH SPECIAL RAMADHAN" & " KETIKA CINTA BERTASBIH MERAIH RIDHO ILAHI



Seperti yang suma tahu, astro dah menambah channel baru, channel pelangi & bintang ( INDO PEK). Post kali bukan nak ceta pasal channel indo pek ni, tapi ceta pasal movie yang disiarkan di channel indo pek ni. Kemarin, sempat menyaksikan movie " KETIKA CINTA BERTASBIH PART 1 & PART 2". Dah kali berapa menonton movie ni, masih tidak jemu menonton. Suka sangat2 movie ni!!!. Ada pedoman dalam movie ini, yang buat aku teramat suka gan movie ini.




Antara petikan ayat2 yang diungkapan oleh AnnaAthafunnisa dalam Movie " Ketika Cinta Bertasbih" yang aku suka:

sekalipun cinta telah kuhuraikan dan kujelaskan panjang lebar..
namun jika cinta pada angin..aku jadi malu pada keteranganku sendiri..
meskipun lidahku telah mampu meleraikan..
namun tentang lidah...
cinta ternyata lebih terang..
sementara pena begitulah terbit dari samrah sekali
kata-kata pecah berkeping-keping,
begitu sampai kepada cinta...
dalam mengorahkan cinta,
akal terbaring tak berdaya
bagaikan keldai berbaring dalam lumpur..
cinta semualah dan neraka cinta yang tersimpan ..


Antara petikan ayat2 yang diungkapkan oleh Ayatul Husna dalam Movie " Ketika Cinta Bertasbih" yang aku suka:

cinta adalah kekuatan yang mampu mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka menjadi anggur,
yang sedih menjadi riang,
mengubah amarah menjadi ramah,
mengubah musibah menjadi muhibah,
Itulah CINTA


Aku sempat google mengenai cerita ni, akhirnya pencarian aku rupa2nya.........jeng2...nak tau ape, rupanya cerita "KETIKA CINTA BERTASBIH" ni juga telah mengadaptasikan daripada ceta movie ke drama yang bertajuk "KETIKA CINTA BERTASBIH SPECIAL RAMADHAN" & juga " KETIKA CINTA BERTASBIH MERAIH RIDHO ILAHI".





















Sempat juga tengok drama "KETIKA CINTA BERTASBIH SPECIAL RAMADHAN", Episod 1 dari youtube. Macam best je. Nak tau sinopsis bagi kedua-dua cerita, "KETIKA CINTA BERTASBIH SPECIAL RAMADHAN" & " KETIKA CINTA BERTASBIH MERAIH RIDHO ILAHI". Jom aku tolong linkkan kat korang k....

KETIKA CINTA BERTASBIH SPECIAL RAMADHAN - Sinopsis
KETIKA CINTA BERTASBIH MERAIH RIDHO ILAHI - Sinopsis


No comments: