Monday, May 2, 2011

FINAL EXAM TERAKHIR

Habis sudah final exam...haaaa??? Biar betul....aini oh aini...kamu masih ada lagi satu paper lagi k. Break kejap selama seminggu. Dah 3 hari berturut-turut, paper aku..Fuhhhh!!! mmg mati. Perrrhh....aku pun tak tau mcm mana aku bleh tempuhi saat genting mcm ni..bayangkan aku last minute study sebab tak cukup masa tau, bukan aku pemalas k....First time dalam degree ni, aku study last minute...sem ni mmg mencabar segala2 nya bagi aku...dah x larat wei! tu yg mampu aku kata. Dah dekat sebulan hidup aku pack giler....Assignment Water Quality, Projek Amalan Profesional (PAP) lah, Project design lah, Technical report lah..Vaiva la...PSM lagi lah, jangan nak kata ape, tu lagi buat hidup serabut...Aigo!!


28 hb: paper Civil Engineering Information System(IS)..

Paper IS ni, aku x tau nak kata ape.. yang pasti aku study dalam 1 hari untuk cover suma chapter dalam final exam..Aihya...nak buat macam mana VAIVA punya pasal,prepare VAIVA lagi take time, 3 hari kot.Tapi ape2 pun dah berlalu..dalam 60% aku boleh jawab.

Khusyuknya kawan2ku study sebelum masuk blk pekse


Kak ct masih sempat lagi gan peace nya..


Aira @ air, pun sama siap peace lagi tu.....


Habis sudah paper IS, aku & fath masih tersenyum kgembiraan walaupun sebenarnya, ada je x bleh jwb soalan.


Pic wif my all frienz, time tunggu bus...bus oh bus, mana mana bus ni, sempat lagi kami berposing....


Atas bus pun jadi...


29 hb: Paper Water Quality Management (WQM)

Lepas je paper IS, aku terus study WQM. Ada juga preparation utk subject ni coz aku suka dengan subjek ni...haaaaa..suka la sgt aini oiii...klu x dapat A, tak tau la...Tapi yang pasti lecture utk subject ni, Dr shamila mmg sempoi..Thanks Dr coz bagi hint kat saya, time jwb pekse ari tu...Banyak kot!!!!

Ni sue, kwn baik aku...kami nek moto tnpa helmet.Pergi jwb exam


Nasib x de pak guard, klu x mampos...


30 hb: Paper Reinforcement Concrete Design II

Hari genting aku......dah maksimum aku punya otak! bayangkanlah aku tidur hanya setakat 2 jam..ikutkan x nak tdur, tp disebabkan nasihat tilla suruh aku tdur kejap, supaya x blank time pekse. Tapi yang pasti utk soalan section C, aku x bleh jawab(rasa mcm nak koyak ketas time tu, tips yg bdk2 ni bg x msk, nasib ada aku study sikit mlm tu, dah la aku ada kurang 24 jam utk study, gilo tol)....Section A, bagi aku bleh taram je coz teori, ambik je dlm BS ( Birtsh Standard: Diberi dlm pekse k, ni merupakan nadi bdk2 civil, klu x mcm mana nak pilih saiz column, staircase, n ape2 lagi lah), Section B, aku pilih soalan Column. Disebbakan malam sblm paper ni, aku more o focus on column, aku wat column...senang sikit. Ape2, hopefully Dr latif, mark kertas kitaorng dengan rasa belas kasihan..suma merungut, pasal paper design ni!!!!!


Fath, sue, masya & kak as: Berposing sblm masuk exam...


Fath, kak ct, kak as & me: Lupakan study sekejap! Nanti dlm blik pekse kita sembur ok..


Wah fae, khusyuknya.....selak jgn x selak sblm masuk blik pekse...Masya, tgh hafal step design ke???.... Fath, control! jgn x control....haaaa


Peace no war....Ape2 pun bgambar tu penting k...


Tasha, Tilla & Steven, my classmate...Senyuman di pagi hari


Time dah nak masuk bilik pekse, Suma masih tgk buku, takut2 ada yg terlupa..



Ni pas hbs je paper design...tgu utk kluar dr blik pekse..


Sebenarnya byk lagi aku nak ceta kat korang...Memandangkan aku dah sampai penghujung aku sebagai seorang Mahasiswa, aku nak tulis suma aktiviti ttg kami dalam blog aku. Tp dah x ckp masa terpaksa la aku tangguhkan utk upddate blog aku ni....So, sory ya klu aku update ceta lama dalm post aku ni k....






No comments: