Monday, May 28, 2012

Masak-memasak


Tiba-tiba raa nak post tentang makanan! Hari ini nak kata balik awal tak juga! Lambat sampai rumah dalam pukul 8 malam macam tu. Ingatkan hari ni tak nak main badminton gan officemate, tapi akhirnya main juga! Coz minggu lepas tak main, penat bos bayar duit sewa court. So main je lah!

Dalam penat KERJA + BERMAIN, sempat juga aku masak, 30 minit siap masak! Spaghetti asia!! WHY Spaghetti Asian?? Coz aku renovate masak pedas sikit! I Love Pedas!! Slalunya jarang masak time kerja! tunggu hujung minggu! Tak letih sangat! Tapi disebabkan tengahari tak makan coz buat kerja urgent bagai, tak sempat makan. ada 5 minit je masa time makan. Mana sempat nk pergi kedai! Dah slalu pekara ini berlaku! Time makan pun discus gan bos kadang2! Klu nasib x lapar tak pe! tapi klu time lapar, kiri taip, kanan pegang biskut or roti. Haaaa..nasib le kawan2!

Bahan2 spaghetti
1. Daging (potong halus2 and blander samapi halus)
2. 4 biji cabai merah
3. 1 1/2 sudu serbuk lada hitam
4. 2 sudu besar sos cili
5. 2 biji bawang besar
6. 4 ulas bawang putih
7. 1 tin sos spaghetti cap Prego

Cara memasak:
Tumis bawang merah + bawang putih yang diblender. Masukkan daging yang diblender halus dan seterusnya masukkan cabai merah yang diblender with lada hitam. After that, masukkan 1 tin sos prego and sos cili sedikit! tu je!Sowi ye aku x reti explain! aku main cmpak je kadang2 tu! heeee..


P/S: saya bukan nya amateur dlm bab masak-memasak ni! Jarang sesangat masaknye! Tapi klu terdesak tu bleh je! rindu time masak2 kat U. Banyak blajar masak time u dulu. Sampai mak kata, pg U blajar kos civil engineering ke, blajar masak! so, aku gan slumber nya brkata: dua2...haaaa. Serius byk blajar recipi dari kawan2 yang berlainan negeri! :)

No comments: